Gùnes Tanri'sinin Ulkesi Rodos

04.09.2017 14:07

Ulkemizde belkide en çok bilinen adalarin basinda gelir gùnesin en gùzel dogdugu yerlerden Rodos.. Buna belkide son yillarda yunan adalarinin poùlerligininde katkisi var sùphesiz artik yunan adalari bizlere yarim saat uzaklikta.Rodos'a gitmek için pek çok alternativ var ama bizce en uygunu Marmaristen gitmek çùnkù yazin haftanin hergùnù feribot severleri var ùstelik 45 dakika ve gidis-gelis 65 euro.

Bizde yaklasik 2 ay once uçakla uygun bilet bulunca Rodos'a geçmistik sinirda herhangi bir zorlukla karsilasmadik gayet kolay bir geçis oldu ùstelik valizlerimize dahi bakmamislardi.Normalde eger isterseniz sehiriçi ulasim adada yaygin oldugundan 3.5 euro'ya merkeze gidebilirsiniz ama bizim iki kùçùk çocugumuz oldugu için 25 euro'ya taxi ile geldik normalde herzaman yer ayirmadigimizdan dolayi yine otel aramaya koyulduk ve merkezde 50 euro'ya oda bulduk oda zar zor,ne yazik ki Rodos diger adalara gore daha turistik oldugundan biraz pahali.Ada ege ve akdeniz'in birbirine karistigi hakim bir noktada oldugundan dolayi gùnùmùze kadar roma,bizans,osmanli ve italyan egemenligi altina girmis ve en sonunda yunanlilara verilmistir.Biz odamiza yerlestikten sonra etrafi kesfetmek için ilk olarak Old Town  ( eski sehir ) bolgesine gidiyoruz burasi Unesco dunya miras listesinde yer almaktadir.

Rodos sovalyelerinin yaptigi kenti yoneten 19 lordun  toplandigi Buyuk ustadlar sarayini ziyaret ediyoruz eski rodos eserleri ve mozaikler inanilmaz.Sovalyeler sokagi'da bizi etkileyen yerlerden biri adeta ortaçag kokan bu daracik labirent gibi sokaklarda yùrùmek bizleri 500 yil oncesine gotùrdu boyle en az 100 sokaga denk gelebilirsiniz yalniz sokaklarda ki yer dosemelerinin Khoklakia adi verilen kùçùk mozaiklerle kaplanmasi bir harika ustelik bunlar çok pahaliymis bile ama bizim gibi çocuk arabasi itenlerdenseniz vay halinize gerçekten tùm kuvetinizi burada birakip gidiyorsunuz.

Hipokrat meydanida burada en sevilen yerlerden biri her Rodos resimlerinde bunu gorebilirsiniz burada da etraf alis-veris magazalari,cafe ve resturantlarla dolu hatta bizim bildigimiz Tùrk lokumunu yunan sekeri adi altinda pazarliyorlar zaten neçok ortak noktamiz var kahve,dondurma,baklava derken simdide lokum..

Ada'da birçok osmanli'dan kalma camii'de var ama ne yazik ki diger yunan adalarinda oldugu gibi burada da pargali ibrahim pasa camii hariç hepsi kapali ustelik bakimsiz ve kaderine terkedilmis bir medeniyeti yok etmek bize vahsice geliyor her medeniyete saygi duymak lazim ustelik bu bizim medeniyetimiz olunca iki kere ùzùlùyoruz.

Birde osmanli hamami var ki oda içler acisi muzeye çevrilmis ama genede yaklasik 7 yildir kapali bunun yaninda Sokrates caddesi ve Rodos akropolù gorùlecek yerlerden.Dileyenler buralari mini trenlerle de gezebilirler ama detaylariyla gezebilmek için yùrùmek sart,etraf çok fazla turist kayniyor ozellikle de isveç agirlikli gençler var hatta oyleki otel odalarinda isveçce tanitim brosurleri var deyim yerindeyse bizim bodrumun iki kati turist var desek abartmis olmayiz.

Bakkallarda asitli içecek ve 1lt sular 1 euro,pastanede borekleride çok lezzetli adini bilmedigimiz içinde pasta kremasi didanda pudra sekeri bir borek vardi onu ve ispanakli boregi siddetle tavsiye ederiz,bizdort porsiyon borege ve içeceklere 15 euro odemistik,aksama dogru ise barlar sokagindaki resturantlarda karnimizi doyuruyoruz iki çocukla odedigimiz tutar 60 euro haa birde buraya gelmisken Galaktoboureko tatlilarindan tadmadan donmeyin.

Ertesi gùn adanin guneyinde bulunan Lindos'a gidiyoruz buraya gitmek için otobuslerin haricinde Mandraki Limanindan kalkan teknelerle de gelebilirsiniz yaklasik merkeze 30km uzaklikta burasida daracik sokaklariyla ve dik tepeleriyle bizleri buyuluyor dileyenler tepeye essekler'lede çikabilir biz tercih etmiyoruz.

Rodos'da bir diger gorùlecek yerde merkeze 25 dakika uzaklikta ki Anthony Quin adasi burasi The Guns of Navarone adli filmi çekmesiyle unlenmis buraya erken gitmenizde fayda var çùnkù yer bulamayabilirsiniz.Yanliz unutmamaniz gerekenler buralarin çakil tasli oldugu eger sizde bizim gibi kum sevenlerdenseniz Ladika plaji tam size gore.

Neyse aklimiza gelmisken size Rodos plajlarini soyleyelim ;

Tsampiko ( 25km),Faliraki ( 12km ),Lindos,Anthony Quin Koyu (yalniz arabayi park ettikten sonra 10 dakika yùrùyeceksiniz ),Genradi,Pefkoi,Klotari,Lardos,Afondou ve Ladika plajlari.. ama ben araba kiralamam( bu arada gunluk kiralar 50 euro )uzagada gitmem diyenlerdenseniz ùzùlmeyin zaten adanin her tarafindan denize girebilirsiniz her yerde plaj var ama isterseniz ATV ve scotter'da kiralayabilirsiniz plajlarda soguk meyvelerden buz kaliplarina kadar her çesit seyyar satici mevcut.Tùm plajlarda ortalama iki sezlong bir semsiye fiyatlari 8 euro olsada bazi yerlerde 10 euro.

Biz gidemedik ama vaktiniz varsa buradan gùnùbirlik Halki ve Symi adalarini da gezebilirsiniz tekne fiyatlari kisibasi 10 euro'dan basliyor bir diger gezilecek yer ise meshur Kelebekler vadisi burasi merkeze 30 km uzaklikta ve dik bir yokusu var ama adamlar çaresini hemen bulmuslar eger yùrùmek istemiyorsaniz birbirinden tatli kelebeklerle bulusmak için trene de binip gidebilirsiniz.Biz Rodos'a 3 gùn ayirdik ama inanin tam anlamiyla adayi gezemedik zaten adalarin en bùyùklerinden odugundan ya çocuksuz geleceksiniz yada yùzmekle vakit harcamayip dolu dolu gezeceksiniz ama bizim gibi iki afacana sahipseniz plajda vakit harcamamaniz imkansiz.

Donus için Mandraki Limanina gidiyoruz ve feribotumuzu bekliyoruz gerçektende gùnes tanrisinin dedigi gibi gunesin dogdugu en gùzel yermis Rodos..

Rodos'da Gezilecek Yerler :

Old Town,Hipokrat Meydani,Sakrotes caddesi,Sovalyeler sokagi,Kanuni ve Ibrahim Pasa Camiileri,Rodos Akropolù,Kelebekler Vadisi,Bùyùk Ustadlar Sarayi,Apollo Tapinagi,Antik Stadyum,Modern Sanat Galerisi,Rodini Parki,Mandraki Limani,Lindos ve Anthony Quin Koyu..