Marmaranin Gozbebegi Yalova

11.12.2016 13:13

istanbul'un hemen karsisinda bulunan Yalova aslinda biz istanbullulara çok yakin hatta oyle ki gùnùbirlik bile gidilip gelinebilir.

Arabamizla eskihisar-topçular feribot iskelesine yaklasiyoruz ve 50 lira karsiliginda arabali vapura biniyoruz.odediginiz ticket'e kahvalti tabagi bedava hiimmm bu guzelmis...Yaklasik 40 dakika sonra yalovadayiz.Goz açip kapayincaya kadar geçti zaman en guzelide çocuklarin uyuyor olmasi,deniz yolculugunun keyfini çikariyoruz bizde..

Istikametimiz yalova merkez ve termaller.Bilindigi gibi Ylova kaplicalariylada ùnlùdùr bizde buralardan bir geçelim dedik ama çocuklarin boyle yerleri sevmeyecegini dùsùndùgùmùzi çin kaplicalara giremiyoruz.Buraya gelmek için illa otelde konaklamak zorunda degilsiniz yani gùnùbirlik bir ùcret karsiliginda da bu imkanlardan yararlanabilirsiniz.Biz sadece 15 dakika içinde Atatùrk Koskùnù ziyaret ediyoruz.Burada Atamiz'dan kalma cesitli hatiralari gormeniz mùmkùn.Daha sonra yalova sahil boyunca ilerliyoruz,deniz manzarali ve agaçlik yollarda ilerlemek çok keyifli.Gordùgùmùz bir diger seyde buraninda arap istilasina ugramasi.Otel,resturant ve emlakci gibi kurluslarda hep onlara hitaben yazilar var belliki buraya yogun ilgi var.Aklimiza gelmisken Tùrkiye'nin ilk kagit mùzelerinden biride buradadir ama bizim vakit darligi ve malum çocuklardan dolayi fazla vaktimiz yok.Buraya iki gùnlùgùne geldik sonuçta vakit kisitli.Yalova'ya gelmisken eski roma doneminden gùnùmùze kadar gelebilmis Kara Kilise'yide ziyaret etmeden donmeyin.

Birde sevgili Atatùrk'e dair gùzel anilari var Yalova'nin bunlardan biri de Yùrùyen Kosk : Birgun Atatùrk bahçede bir bahçivanin agaç kestigini gorur.Sebebini soruncada dallarinin kosk'e yaklastigini soyler bunun ùzerine Atatùrk agaci kesmesini degil,kosk'ù kaydirmalari emrini verir ve kosk yaklasik 5mt kaydirilir ve bundan dolayi adi yuruyen kosk olarak kalmistir.Gorùyorsunuz Ata'mizin dogaya saygisini.

Neyse artik Yalova'nin bir diger meshur selalerini gorme vakti geldi.Ilk olarak Su Dusen Selalesi'ni ziyaret ediyoruz ama fazla beklentilerimizi karsilamayinca rotamizin  son duragi olan kent ormana çeviriyoruz.Biraz bulmasi zor oluyor ne hikmetse sordugumuz kisilerin çogu çikartamadi burayi zaten nevigasyonumuzda kafayi yedi yeni yaplan yollardan dolayi ama nihayet çinarcigi hemen geçince  buluyoruz.

Araba ile giris 5 lira ilk once dipsiz gole gidiyoruz ama burasi bizi hayal kirikligina ugratiyor gol dedikleri ufak bir su birikintisi.Oradan 10km yukari erikli yaylalarina çikiyoruz ama orasida sesiz ve tenha kimseler yok neyse bizde yol uzerinde denk geldigimiz orman manzarali yerlerde durup dinlenip resimlerimizi çekiyoruz.Tekrar çaresiz ilk geldigimiz yere yani erikli selalerine geliyoruz once akan nehirin onundeki resturantlardan birinde durup 15 liradan koy kahvaltimizi yapiyoruz.Iyice dinlendikten sonra yaklasik bir 10 dk gibi yuruyup dik merdivenleri tirmanip buyuk selaleye ulasiyoruz.

Kuzey boynumda çikmak biraz zor oluyor ama mecburuz,yol dik ve yokus oldugundan çocuk arabasi surmek burada imkansiz.Gerçektende bùyùk selale soluklanmak ve serinlemek için guzel bir yer,etrafida çok kalabalikti.Mayomuzu arabada unuttugumuz için sadece ayaklarimizi serinletmekle avunuyoruz.Daha sonra geri donùs yolunda irmak yatagina bir resturant kurulmus bizde oturup ayagimizin altindan geçen soguk su esliginde,temiz oksijenleri bol bol içimize çekerek yemegimizi yiyoruz.Insan boyle yerlerde nedense hem acikiyor hemde daha fazla yiyor.Parkdan çikarken balci emin abiyle tanisiyoruz ve ondan iki kavanoz bal aliyoruz 100 lira karsiliginda insallah soyledigi gibi gerçek bal çikar.

Yalova ozellikle istanbul ve çevresinde oturanlarin rahatlikla ziyaret edebilecegi bir mesafede ve fiyatlar genel olarak istanbul'un yari fiyatina.Yaz mevsimi dileyenler çinarcik gibi denizi olan ucuz tatil beldesinde ev kiralayip yada otel gibi ucuz seçeneklerde mevcut hatta Kent parkda çadir ve karavan gibi konaklamalarda mevcut aklinizda olsun..