Mugla gezi yazisi - Fethiye-oludeniz-Saklikent kanyonu- Marmaris-Akyaka-Dalyan-Dalaman-Bodrum ve Gumusluk

07.03.2017 15:49

Gunlerden Mugla ve biz ilk duragimiz Fethiye oludenize geldigimizde gece iki gibiydi ve çok yorulmustuk.Ilk isimiz uygun bir otel bulmakti nihayetinde gunlugu 150 liradan bir ailenin çalistirdigi denize arba ile 3 dk uzaklikta bir otel bulduk ve yerlestik.Sabah olùdeniz plajina geldik araç ile giris 25 lira kisi basi ise 7 lira.Sezlonglar iki kisilik 30 lira.Etrafta ingiliz agirlikli bayagi bir turist vardi ama biz begendik Olùdeniz gùzeldi siz yùzerken tepenizde parasùtcùler uçusuyor ve birde nedense suda ayaklarinizin altindan sanki soguk bir akim geçiyordu.

Cocuklar çok eglendi olùdenizde bizde tanistigimiz kisiler sayesinde gùzel bir gùn geçirdik yalniz olùdeniz esnafi genel manada bize kazikci gibi geldi.Para bozdurmak istedim beni kaziklamaya çalistilar,tekne gezisi 30 lira diye bas bas bagiranlar yarin çok kisi var diye 50 lira dediler.Nisanda 170 lira olan yamaç parasùtù 350 olmustu,30 bin paundluk evler mùtahit yada emlakcilar tarafindan ingilizlere 60 bine satilmis.Ertesi gùn otelden tanistigimiz yunus ve ailesi ile saklikent kanyonuna gittik.

Giris yanilmiyorsak 5 liraydi ve tavsiyemiz girisdeki 10 liraya satilan plastik ayakkabilardan muhakkak almaniz çunku içerisi tas ve kayalik kayniyor ayaginiz incinebilir.Su buz gibiydi gerçekten tanistigimiz aileninde 3 cocugu vardi valla çocuklar bizden çok eglendi.Yaklasik 3 saate yakin kaldik kanyonun sonunda halata tutunup kanyon sonuna gidip çamur banyosu yapabilirsiniz.Sudan çiktiktan sonra kosedeki kafede selalelere karsi çay ve kahve keyfi mùthisti.Yola devam sevgili okur gidilecek çok yer var simdiki rotamiz MARMARIS...

MARMARIS:Turkiye gezimizin bize gore en kalabalik ve en turistik yeriydi.Sahil yanindan denize girmek mùmkùn sezlonglar isletmelere ait birseyler içme karsiliginda kullanabilirsiniz.Sahilden kalkan birçok tekne turu var eger isterseniz.Dileyenler 10 yada 15 lira karsiliginda içmeler yada turunça gidebilir.Marmariste ilk gun biz yùzmùstùk ikinci gùn çevreyi gezebildik.Buraya geldiginizde kale,mezarliklar ve selale,kizkumu,selimiye ve sedir adasini ziyaret edebilir.

AKYAKA : Marmarise ne kadar doyamasakda artik gezimizin sonlarina dogru yaklastigimizdan vaktimiz kisitli oldugundan ayrilmak zorunda kaliyoruz ve yaklasik 30 km otedeki Akyaka'ya geliyoruz.Ilk olarak Kral mezarliklari ve kadinlar kapisini ziyaret ediyoruz.Akyaka'yla ozdesen dere kenarina geldik burada mangalcilar yine isbasindaydi.Isteyenler burada tekne ile çevreyi gezebilir kalacak problemide yok pansiyon ve cadir gibi alternativler mevcut.

DALYAN : Soylememize gerek varmi sevgili okur araba yolculugumuz çok keyifli geçiyor.Istedigimiz yerde duruyor,dinleniyor,yemek yiyoruz.Mùzigimizi actik çocuklarla dans ediyor,sarkilar soyluyor ve gulusuyoruz.Cok gùzel yerler gorùyoruz ve buralarda olmak bizlere gerçekten huzur veriyor.Dalamana girdik once carsi ve merkezi yerler sakindi fazla begenmedik oradan sarigerme plajina gittik giris ùcretliydi.Bize genel anlamda buralar daha tenha geldi eger kalabalik yerlerden hoslaniyorsaniz buralardan uzak durun.

Tekrar arabamiza atladik ve dalyana dogru surmye basladik.Dalyan golù kral mezraliklari gorùlmeye deger.Iztuzu plajina giderken yol ùstù gùzel yerlerde denize karsi karnimizi doyurduk.Iztuzu plaji korunan temiz ender plajlardan biri gordùgumùz kadari ile.Tabii bunuda plajda bir isletmenin olmamasi ve caretta kaplumbagalarina borçluyuz.Otapark ucreti 5 lira ama plaj ùcretsiz.Buralara kadar geldiyseniz eger gezgin family'in en siddetli tavsiyelerinden biri iztuzu plaji çikisinin yanindaki sagdan girip Kabakli koyunu gormeden asla ama asla donmeyin.

Boyle bir sirri size verdigimiz için iyimi yapiyoruz bilmiyoruz ama gerçekten gorùlmeye deger muhtesem bir koy.Araba yolu uçurumlu ve tehlikeli aracinizla cok yavas ve dikkatli asagi inin,bundan olsa gerek plajda sadece 5 kisi falan gordùk oldukca sakin ve temiz bir yer herhalde genellikle tekne ile buraya geliyorlar.geri donusde koyunlar,keçiler ve inekler çocuklara guzel bir gorsel sunum oldu.

BODRUM : NIhayet turkiye turumuzun son duragi olan BODRUM 'dayiz..Bodrumu gormeyeli epey bir yil geçmisti ama ne yazik ki biraktigimiz gibi bulamadikçok degismis.Ilk gun bodrum kalesi ,sualti mùzesi ve sahil boyunca çarsi ve magazalari gezdik.Bodrum için aslinda fazla soylenecek birsey yok yillarca yazilmis çizilmis hakkinda sonuçta Turkye'nin en onemli tatil yerlerinden biri ama biz antalya ya degismeyiz.Cocuklarla gezmenin dezavantajlarindan biride onlarin çabuk yorulup uyuya kalmasi ve sizin otele erken donmeniz.

Gerçi yorgunduk sabah kahvaltimizi yapip halikarnasin oraya teknemizin yanina dogru yol aldik.Kisibasi 30 lira olan tekne turumuzla domuz adasi,akvaryum gibi koylara gittik ve aksama kadar yùzdùk.Ozellikle bu turda nisa onla ilgilenen ablalari sayesinde çok keyifliydi.Tekneden sonra deniz kenarinda aksam yemegimizi yedik ve birseyler içtikten sonra otelimize dondùk.Ertesi gun kahvaltimizi yaptik ve baba ogul oteli isleten yagiz beyle sohpet ettik.Bizlerin gezgin oldugunu duyunca çok sevindi kendisininde bunu birgùn yapmak istedigini ama yogun çalistigi için yapamadigini soyledi.Insallah birgùn yola çikmasi dilegiyle dedik çùnku yollar guzel yollarin size getirdikleri dahada gùzel dedik.Hareket etme zamani gelmisti gùmùslùge dogru yola çiktik.

Gùmùslùk de ne yazik ki eski gùmùslùk degil her taraf beton yigini olmus maalesef .Deniz kenarinda birseyler atistirdik,yùzdùk,eglendik aksama dogruda el sanatlarinin icraa edildigi pazari gezdik bayagi bir kalabalikti.Birsuru yeni site ve yazlik villalar yapilarak buraninda kendine has dokusu bozulmus ama genel manada gùmùslùk gezimiz keyifli idi.Aksama otelimize geri dondùk çunku Turkiye gezimiz burada bitiyordu.Bodrum son durakti ve biz yarin bodrum bùyùk iskeleden bodrumun rakibi hipokratin memleketi komsu yunanistanin kos adasina gidecektik.Son gùnù otelimizde dinlenerek,havuz kenarinda gece 2'ye kadar sohbetler ederek geçirdik bizleri uyutmayan arkadaslarin kulaklari çinlasin...