HOLLANDA - AMSTERDAM

03.03.2017 15:46

HOLLANDA -AMSTERDAM

Herkesin hayatinda birkerede olsa gormesi gereken sehirlerdendir Amsterdam.,Muzeleriyle,yeldegirmenleriyle,bisikletleri ve kendine has peynirleriyle kanallar sehridir.Bir milyona yakin nufusuyla hollandanin en buyuk sehridir.dunyada okuma yazma bilmeyenlerin oraninin en dusuk oldugu ulkelerden biridir ayni zamanda ozgurlukler ulkesi...

Dunyada escinsellerin evliligini onaylayan ilk ulkelerdendir.Disarida ucerli veya beserli guruplar halinde Gay'ler gormek olasi...Hatta bunlara adadigi escinseller aniti yani Homomonument bile var.keizersgraat kanalini takip ederek buraya ulasabilirsiniz.Masallah heryer radarlarla donatilmis olasi bir trafik cezasi en az 60 euro.Evet gelelim biz gezimize......

Nil ve benim kucuk prensesle ailece gezilerimizden amsterdamdayiz.Once meshur Dam plein'in bulundugu Markenhoven Centrumuna geldik.Burasi Hollanda'nin kalbi olan noord hollandia.Buyuk tren gar'inin etrafi insan kalabaligi ama biz en cok bisikletlilerden korkuyoruz cunku heran heryerden cikabilirler.Ezilmemiz an meselesi...

NIL meydandan dan  kalkan kanal turlarinda katilmamizda israr ediyor ve kisi basi 15Euro verip biniyoruz.Gunesi su ustunde karsilamak buna denir.botlar cok alcak ve basik herhalde baska turlusude koprulerden gecmezdi herhalde.Keyifle amsterdam'i kanaldan seyrediyoruz.

Amsterdam'da bir baska hayran oldugum seyde Hollanda mimarisinin sahsiyetli evleri.Birbirine bitisik nizamda icice gecmis renkli kirmizi,mavi,beyaz evler.Amsterdam evlerinin cogunun catilari kancali,bunu dar kapi ve merdivenlerden sigmayan esyalarin gecebilmesi icin tasarlamislar.Az vergi odemek icinde boyle tasarlandigi soyleniyor.

Ulkede kanallar ustunde  400'e yakin kopru varmis bizde nispeten kucuk bolumunu tekne ustunde gormus oluyoruz.manzara halikulade..Keske tekne hotel yapsalarda buralardan hic ayrilmasak.Geceleri kanal karanliginda uyumak yada su fisiltilariyla uyanmak cok guzel olurdu ama malesef 1saati doldurduk,inmeye niyetimiz yok ama turumuz sona eriyor.

Dam plein'deyiz genclerin  bulusma yeri yani bizim taksim meydani gibi birsey.ulkede 2 milyona yakin bisiklet var tam bir bisikletler sehri hatta bunu icin çok katli bisiklet otoparklari yapmislar eger isterseniz sizde saati 5 euro'dan kiralayabilirsiniz. Ayrica meydan'dan Tuka adi verilen bisikletli turustik taksilerde mevcut.yarim saati 15 euro.Centrum'dan yukariya dogru cikiyoruz ve coffe schop'lari goruyoruz.Icinde uyusturucu madde bulunan kek yada kurabiyeler gorucuye cikmis.nede olsa bu ulkede maruanna  icmek ,kafa bulmak yasal Allah Allah he heeee........

Gezmekten ayaklarimiz koptu,Nil soylenmeye basladi ama yurumeye devam.Caddelerde otel ve gazinolar,dunya restorantlari,cafeler,magazalar kisacasi yok yok...Nedense gozume ilk carpan sey sex muzesi  heee anaaaaaa o  ne laaaa...Adamlar onunda muzesini de yapmislar yaaa tovbe  tovbeeee..Giris 5 euro ama yok abiiii almayalim hiiiiiiii.Caddenin sonunda,meydanin ise sagina dusen amsterdam yeni kilisesi var,karsisinda ise meshur MADAME TUSSAUD muzesi var.Biz tren gibi uzayan siraya girdik ama size tavsiye etmem.O kadar vakit kaybetmeye degmez.Icerisinde unlu sanatcilar ve devletadamlarinin balmumu heykelleri var.Neyse pisman olduk ama yapacak birsey yok.

Nil demez mi karnim acikti yemek yemeyecekmiyiz diye...Bizilm midemiz varmiydi,biz acikirmiydik yaaaa.Harbiden geze geze yemek yemegi unutmusuz.Karnimiz zil caliyordu ve ilk gordugumuz KFC resturant'ina attik kendimizi.Abi iceride birtene hollandali calismazmi ? yine hep surinamlilar.Neyse bir guzel yamulduk kizarmis tavuklara ohhh be biraz oturmak varmis.Dinlenmek iyi geldi,bizimkilerin pek kalkmaya niyetleri yoktu ama ben zorla kaldirdim onlari hiiii yola devam,daha kesfedilecek cok yer var.

Hafta ici olmasina ragmen magazalar cok kalabalikti,Nil'de kaybetti kendini alis veris cilginliginda,bende garibim caresiz kizimin yanindaydim kaybolmasin diye.artik ayaklarimiz bizi tasiyamaz hale gelmisti.Kendimizi kaldigimiz otele zor attik.Benim dunyalar guzeli kizim cok yorulmus garibim hemen uyudu...

Yine once dam plein'deyiz; cesitli kostumler giymis sokak sanatcilari 1 euro karsiliginda resim cektiriyorlar nil dururmu bizde hemen payimiza duseni aldik ama bogazimiza satir dayadilar,ne laan bu hem para ver  hemde korkutsunlar hii hiiiiii...

Resim cektigimiz esnada iki genc kiz gelip Turkmusunuz ? diye sordular,evet dedik ve  bizden  kostumlu canavarlarla resimlerini cekmemizi rica ettiler,tam cekecekken telofanlarinin batryalari bitti yani verdikleri para bosuna gitti ,resim cekemediler..nil buna cok guldu heee ,,,,,Bu arada leidsestraat ve rembrantplein en kalabalik yerlerinden.

Daha sonra Westerkerke gittik ama siradan bir avrupa kilisesi.Oradanda hollanda'nin unlu cicek pazari blooemenmarkt'a gitiik.Rengarenk laleler 2 ile 15euro arasinda satin alabilirsiniz.Peynirsever iseniz Magna plaza'ya gidip dilimler halinde ikram edilen gouda peynirleinden tadabilir yada satin alabilirsiniz.

Simdi rotamiizi muzelerin bulundugu muzeumplein'e ceviriyor ve van gogh muzesini ziyaret ediyoruz.Kisibasi 20euro'ya 3 kati'da geziyoruz.Dileyenler buralarda RIJKSmuseum,rembrandhuise,anna frank muzelerini ziyaret edebilirler.

Amsterdam sokaklarinda gezinirken banklardan birine bir bayan oturmus sabah sabah gitar çalip sarki soyluyordu ve seside fena sayilmazdi,nilde gitti kadin sanki hollandanin en iyi sarkicilarindan biriymis gibi poz verdi hee heee..Tum bunlardan ote birde Amsterdam'in oteki yuzu var...RED LIGHT DISTRICT...Uzun ve fazla genis sayilmayacak bu sokaklarda kirmizi isiklarin hakimiyeti altinda kole pazarinda calisan bayanlar,kafalarini dumanlamak icin caffe schop'lara gidenler,40euro'yaa sex shop'larda izlenen erotik shovlar..Nede olsa adini dunyaya tanitmis bir sokaktan bahsediyoruz yani kisacasi ne arasaniz bulabileceginiz biryer.

Bir biletle tum ulasim araclarini 1saatligine kullanabilirsiniz yada 8 VE15 'lik ekonomikk stripyenkaart'larida kullanabilirsiniz.
Gezilecek yerler sirasiyla; westerkerk,Bloemenmarkt,Munt plein,Museum plein,Magere brug,Amstel nehir turu,Rijks museum,Van gogh ve Anna frank evi,Maddame tussuad,Dam plein,Rembrant'in evi,Vondol park,Artist hayvanat bahcesi,Homomonument aniti,Begijnhof,Waterlooplein,Volendam,Marken,Kalverstraat ve red light straat.

Ne demisler Tanri hollanda'yi yaratti,Hollandalilar hollandayi...