Araba Ile Ciktigimiz Turkiye Gezi Turumuz

08.10.2016 01:04

www.gezginfamily.com/news/turkiye-turumuz/

Uzun zamandir yapmayi planladigimiz aracimizla turkiye turu için nihayet izinlerimizi denk getiriyoruz ve herseyi hazirlayip yola çikma vakti gelince sabah erkenden yola çikiyorduk yolculugumuz istanbuldan sirasiyla yalova,eskisehir,kutahya,burdur,antalya,alanya,manavgat,kemer,kas,fethiye,marmaris,akyaka,dalyan ve bodrum... Arabamizla eskihisar-topçular feribot iskelesine yaklasiyoruz ve 50 lira karsiliginda arabali vapura biniyoruz.odediginiz ticket'e kahvalti tabagi bedava hiimmm bu guzelmis...Yaklasik yarim saat sonra yalovadayiz.Goz açip kapayincaya kadar geçti zaman en guzelide coçuklarin uyuyor olmasi,deniz yolculugunun keyfini çikariyoruz bizde.. Istikametimiz yalova kent orman,nihayet çinarcigi hemen geçince  buluyoruz.

Araba ile giris 5 lira ilk once dipsiz gole gidiyoruz ama burasi bizi hayal kirikligina ugratiyor gol dedikleri ufak bir su birikintisi.Oradan 10km yukari yaylalara çikiyoruz ama orasida hayal kirikligi tek tesellimiz yol uzerinde denk geldigimiz orman manzarali yerlerde durup dinlenip resimlerimizi çekmek.Tekrar çaresiz ilk geldigimiz yere yani erikli selalerine geliyoruz once akan nehirin onundeki resturantlardan birinde durup 15 liradan koy kahvaltimizi yapiyoruz.

Iyice dinlendikten sonra yaklasik bir 10 dk gibi yuruyup dik merdivenleri tirmanip buyuk selaleye ulasiyoruz.Gerçektende soluklanmak ve serinlemek için guzel bir yer,etrafida çok kalabalikti.Mayomuzu arabada unuttugumuz için sadece ayaklarimizi serinletmekle avunuyoruz.Parkdan çikarken balci emin abiyle tanisiyoruz ve ondan iki kavanoz bal aliyoruz 100 lira karsiliginda.Kent parkda çadir ve karavan gibi konaklamalarda mevcut aklinizda olsun.

Buradan ESKISEHIRE dogru yola çikiyoruz..Buraya Turkiyenin amsterdami diyebiliriz..Porsuk cayina kurulmus kanallarda botla gezmenizin yanisira çevrelerindeki cafelerde bizim gibi karninizi bir guzel doyurabilirsiniz.carsi ve merkezi yerleri gezip en son selale tepesine çikip sehre birde yukaridan bakiyoruz.Ikinci gun ise tarihi Odunpazarini ziyaret ediyoruz.

Cogu hediyelik esya,cafe gibi resturant yada otellere dondurulmus,tesaduf eseri girdigimiz resturant sahibi ablayi gozumuz biryerlerden isirdi kendisine soruncada bunu bize trt belgesel dahil bircok porograma çiktigini soyledi biz kendisini izledigimizde hirvatistanda yasayan oglu ve hirvat avukat gelini ile birlikte ekrana çikmisti..Sagolsun bize ikramda bulundu buradan tesekkur ve selamlar gonderiyoruz kendisine.Ilk olarak sazova parki ile basliyoruz.

Parkin içindeki korsan gemisine giris 3 lira bizim cocuklar bayildi buraya.Masal satosuda bedava ziyaret edilebilecek yerlerden sadece dileyenler kuçuk bir ucret karsiliginda ikinci kata çikip saat 3 'den sonra masal dinleyebiliyor.Parkin içindeki tren turu bedava en hosumuza giden seylerden biride eskisehirde sokaklari temizleyen gorevlilerin kadin olmasi ve tuvaletlerde bedavaydi ,çalisan bayanlarin sayesinde oralarda piril pirildi.Bir diger gezilecek yerde Kent parki.Içinde yuzme havuzlarinin bulundugu,kayik ve teknelerle gezildigi,yuzme ve ata binme derslerinin verildigi harika bir yer.Kisaca yolunuz buralara duserse yukaridaki saydiklarimizi gormeden donmeyin.

Eskisehirden KUTAHYAYA dogru ilerlerken nihayet meshur FRIG VADISI tabelasini goruyoruz.Turkiyede muze ve trihi yerler bildiginiz gibi kahverengi tabelalarla gosteriliyor yani siz siz olun boyle tabelalar gordugunuzde direk girin inanin buba degecektir.Anayoldan dondukten sonra 10 km sonra baraj golunu geçince ulasicaksiniz.Kafamizin ustunde dolasan yirtici kuslardan oturu biraz urktuk ve kendimizi biran amerikan filmlerindeki meshir kizil vadide falan zannetik.

M.O 2000-3000 yillarinda eski tunç doneminden gunumuze kalan ve volkanik liftlerden olusan bu vadi bir saheserdi.Icinde odalarin bulundugu,heykel ve yazilarin gunumuze ulastigi degerli bir yapit.Kimseler olmayisindan dolayi biraz ùrkmustuk neyseki baska ziyaretcileride gorunce keyfimiz yerine geldi.Eskisehir-kutahya ve afyon karayoluna isiniz duserse bu essiz mucizeyi gormeden gelmeyin.KUTAHYA genel anlamiyla ufak ve hayatin yavas aktigi slow yerlerden biri ama gezginlerin gezgini sevgili ustadimiz evliya çelebinin memleketi oldugunu biliyormuydunuz ?

En islek yeri kutahya saat kulesinin oldugu meydan ve karsisindaki sevgiyolu caddesi.Biz karnimizi bu yol ustundeki osmanlidan kalma,eskiden hamam olan suan ismini hatirlayamadigimiz tarihi bir yerde doyurduk.Yolun sonunda mevlevihane meydani var ve mevlana gibi donen heykel var .Alipasa ve çinili gibi tarihi camiileride gormeden gelmeyin.

BURDUR : sabaha karsi kimseler daha etraflarda yokken Turkiyenin maldivleri denilen SALDA golune geliyoruz.Yesilova ilçesinde bulunan salda,Turkiyenin en temiz ve en derin gollerinden biri olmakla birlikte dunyada mars ozelligi gosteren iki yerden biriymis.Goldeki magnezyum yuklu beyaz kayalarin aynisi marsdada varmis.

Sifali sularindan bizde nasipleniyoruz ve biraz yuzuyoruz.cevrede çadir ve hotel gibi seçeneklerde mevcut ama çopumuzu buralarda birakmayalim lutfen.Salda golu mimmi bir servettir nasilki slovenyanin bleedi varsa,avusturyada hallsttat,italyada como golu neyse bizim içinde salda odur.Rotamizi INSUYU MAGARASINA çeviriyoruz.Burasi Turkiyenin turizme açilan ilk magarasi olup içinde 9 gol barindiran ama maalesef betonlasma ile içinde gol kalmayan,içindeki sutunlarin 10000 yada 15000 'de olustugu tahmin edilen,1965 yilinda koyunlarini otlatan bir çoban tarafindan bulunan,içerisi yazin soguk kisin sicak olan bu magaraya giris 5 lira..

Buraya gelince muhakak magara girisinde bulunan resturantda gozleme denemeniz,bizim yedigimiz en guzel gozleme burasiydi.Sirada BURDUR GOLU var ve rotayi oraya çeviriyoruz.Burasida salda golu gibi yore halkinin serinlemek için geldigi bir yer.Biz pekçok balik surusu hatta iki tane su yilani gorduk.

ANTALYA : gunlerden 2 eylul 2016 ve biz uzun bir yolculuk sonrasi antalyadayiz.Ilk once alanyada damlatas magarasindayiz ama insuyunu gordukten sonra burasi bize hayal kirikligi yaratiyor.Giris 5 lira ve oradan yaklasik 4 km otedeki alanya kalesine gidiyoruz giris 15 lira.Yanilmiyorsam alaaddin keykubat zamanindan kalmis bu yer essiz deniz ve liman manzarasi sunuyor.Ertesi gun serinlemek için manavgat selalesine gittik.Harika bir atmosfer vardi tembellik çoktu ve iyice dinlendik,su siriltilari bir harikaydi ama kalkma vakti oradan dim çayina gittik ve karnimizi orada doyurduk.Cocuklar suya girmek istediler ama biz sadece ayaklarini serinletmelerine izin verdik çunku su onlara gore derindi.Turla ustu açik ciplerle yada atv'lerle gelenler,yabanci turistler ortam kalabalikti anlayacaginiz.Simdiki rotamiz ise koprulu kanyon.Bize fazla vaktimiz yok antalyada selalelerde tek bir yer soyle deseniz hiç dusunmeden size burayi oneririz.Anayoldan yaklasik 30 km gidince buraya ulasiyorsunuz.Yol ustunde birçok rafting acenteleri ve karninizi doyurabileceginiz gozlemeciler mevcut.Yanimizda cocuklar oldugu için biz rafting yapamadik ama siz siki bir pazarlikla yemekli bir rafting turunu 40 liraya kapabilirsiniz.Bir diger alternativde 6 yada 8 kisilik bot gezileri bunlarinda fiyati 70 lira civari bot basina...

KOPRULU KANYON çevresinde arabasiyla gelen birçok piknikci vardi.Su buz gibiydi nisa yururken suda akintidan terliklerinin biri uçtu gitti neyseki arabada yedek sandeletleri vardi.Suyun uzerine kurulmus masalardan birinde oturdik tabii ayaklar buz gibi suyun içinde.Gozleme 5,cay ve ayran 1 lira ah bizi yillardir kaziklayan istanbul gozun kor olmasin..Sirada antalya - kaleiçi var.Ozel bir bolge gibi yapilan araçla girilerin parali oldugu buyer osmanlidan kalma evleri ile bizlere odunpazarini hatirlatti.Hidir kasri ve keykubad kalesi gorulecek yerler arasinda.Saat kulesi çevresinde gezinirlken kizimiz nisa atli arabalri gordu ve onun israri neticesinde 30 lira karsiliginda isiklar ,ataturk caddesi civari tur yaptik.Kaleicinde sabahladiktan sonra sabah kemere dogru yol aldik.ilk olarak çiralidaki otele yerlesdikten sonra sira yuzme zamani.

Hava gerçekten sicakti ve bol bol yuzduk.Aksam olmadan olymposa gitiik biraz oralari kesfettikden sonra bir arkasi adrasan sahiline gittik.Millet yavas yavas toparlaniyordu,kimi gençler bos gordukleri yerlere çadirlarini kurmaya baslamislardi.Aksama dogru yanartasa gittik,taslarda sikisan gazin disa ates olarak vurusu çok keyifliydi.Ertesi gun çiralidan tekne turu aldik 50 lira karsiligi buna yemek gibi ikramlar dahil.Televizyonlarda gorupde kiskandigimiz muhtesem koylar gorduk kadirga,ceneviz ve akvaryum koylari gibi hatta carettalarla yuzdik sansimiza.

Bir sonraki gun çiraliya yaklasik 20 km otedeki tarihi PHASELIS'e gittik.Giris kisibasi 20 olan buyuk iskenderden brutuse kadar birçokdevi agirlamis bu yere gelirseniz yiyecek ve içeceginizi yaninizda getirin yoksa bizim gibi kuçuk bir suya 3 lira vermek zorunda kalirsiniz.Içinde tiyatro,hamam,agora ve su kemerleri olan bu yerde denize girmek muthis bir haz.Tarihe taniklik etmek boyle birsey olsa gerek.

Bu arada aracimiz goynùk kanyonu onùnde kuçuk bir ariza gecirdi ve aksama kadar vakit kaybettik ne yazikki ama kokoreçcinin onunde yurdum insaninin sohbetleri ve bizlere tum israrlarimiza karsin hesap almamalari,arabamizla ilgilenmeleri,birseye ihtiyacimiz olup olmadigini sormalari anca ulkemize ozgu ne guzel seyler. Kas'a geldigimizde aksam uzeriydi o yuzden ne kabutas plajinda denize girebildik nede noel babanin evini gorebildik anca aksam oldugundan kapisinin onunde yani muzesinde resim çekebildik.Biz gezgin family olarak antalyayi çok begendik ve onumuzdeki 4 yil içerisinde antalyaya tasinma planlarimiz var ciddi ciddi.

Artik istanbulun kalabaligi ve cocuklarimizi daha sakin ve daha temiz bir yerde buyutmek istememizden dolayi antalyaya yerlesme planlarimiz var tabii bunda antalyanin çok guzel bir yer olusu ve antalyalilarinda çok iyi ve yardimsever olmalarinin da payi çok supesizki ...

Buradan antalyali takipçilerimiz ses versin... Onlarin tavsiyelerine ihtiyacimiz  var ;)

Not;  yaznin devami için Turkiye turumuz part 1'i tiklayin...